Online en offline designer.

Jan Beumers is mijn naam, eigenaar van Beumers Creative. Heb inmiddels flink wat jaren ervaring bij verschillende soorten bedrijven, van groot tot klein, en in verschillende branches. Ik design en ontwikkel websites, logo’s en huisstijlen, folders, verpakkingen, email-marketing en eigenlijk nog heel veel meer. Ik werk samen met de opdrachtgever, aan het doel om de boodschap zo goed mogelijk over te brengen op de beoogde doelgroep. Zo’n traject begint met een introductie, hierna volgt een schets en ontwikkelfase, en vervolgens een implementatie en afronding. Bekijk eens mijn werk of neem contact op.

Expertises

Webdesign

Het design moet volledig aansluiten bij het product, bedrijf of service. Daarnaast ga ik altijd voor pixel perfect. Ik draag zorg voor het designen enerzijds, en anderszijds het ‘bouwen’ van een website.

Webdevelopment

Een website moet goed werken volgens de laatste technische trends. Geoptimaliseerd voor verschillende resoluties en eventueel met een WordPress koppeling.

Website analyse & optimalisatie

Een website is nooit af. Deze moet doorontwikkeld worden op basis van een goede analyse. Moeten er landingspagina’s opgezet worden? Is de inhoud nog wel relevant? Waar haakt de bezoeker af? Is de website goed genoeg zichtbaar bij de doelgroep? Allemaal zaken die je continue in de gaten moet houden na de lancering van een website.

E-mail marketing

Een prachtige tool om je doelgroep ‘connected’ te houden. Dit kan op informatieve basis maar ook conversiegericht. Ik bedenk en ontwikkel deze mailings, mailtemplates en / of automatische campagnes.

Logo & huisstijlontwikkeling

Niet zomaar iets. Het is de identiteit, herkenning en herinnering van het bedrijf, product of dienst. Bedenk altijd goed wat je wil uitstralen. Met alleen een logo ben je er niet. Het bestaat uit meerdere factoren, van taalgebruik tot aan fotografie.

Grafisch ontwerp & DTP

Het vormgeven van advertenties, banners, autobelettering, tijdschriften, boeken, visitekaartjes, spandoeken, reclameborden en nog heel veel meer is één van mijn expertises. Ik vind het mooi om de spelen met typografie, kleur, vorm en tekst.

Werkwijze

Stap 1. Introductie en inventarisatie

In eerste instantie is er een gesprek met de opdrachtgever. In dit gesprek wordt kennis gemaakt en vervolgens de wensen van de opdrachtgever in kaart gebracht. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk kennis te verzamelen die van belang zijn om de opdracht goed te kunnen uitvoeren. Na dit gesprek kan ik een concrete opdracht formuleren en op zoek gaan naar een passende oplossing.

Stap 2. Schetsfase en ontwikkelfase

Tijdens deze fase wordt een eerste voorstel ontwikkeld, dit kan bestaan uit meerdere elementen. Het voorstel is niet definitief en kan variaties bevatten in kleur, lettertype of vorm. Het dient voornamelijk als overlegstuk met de opdrachtgever om vervolgens snel tot een definitief ontwerp te komen. Nadat het ontwerp is goedgekeurd komen we in de ontwikkelfase. Hierin wordt het ontwerp vertaald naar een tastbaar eindproduct.

Stap 3. Implementatie en afronding

In deze fase belanden de bestanden bij de drukker, beletteraar, of wordt een website uit ‘staging’ gezet. Ik begeleid en ‘monitor’ deze fase intensief, zodat er geen complicaties optreden. Zo beschikt de opdrachtgever uiteindelijk over een product dat volledig aan zijn of haar verwachtingen voldoet.